Handige budget – tips… bespaar met Superfood

Als u een beetje op de centen moet letten, is het wellicht handig uw boodschappen enigszins aan te passen.

mensen te zijn die denken dat men het gezondst eet wanneer men 7 dagen per week vlees eet, wellicht, voor sommigen onder u geen verrassing, er zijn goedkopere alternatieven, die minstens net zo gezond zijn, (of wellicht zelfs nog gezonder). Zo zijn er goede vleesvervangers, bijvoorbeeld

Kiemen, jonge plantjes die net ontkiemt zijn uit de zaden. Denk dus aan alfalfa, tuinkers, maar ook broccolicress en taugé. Goed voor je immuunsysteem en de vezels voor je spijsvertering.

Avocado Deze vrucht zit bomvol goede vetten, die je gerust vaker kunt eten. Ook de avocado is goed voor je immuunsysteem, het beschermt tegen een hoge bloeddruk en helpt bij het aanmaken van nieuwe rode bloedcellen.

noten. Walnoten, macadamia, cashewnoten, amandelen, paranoten en ga zo maar door. Noten bevatten hoge concentraties aan mineralen (magnesium, zink selenium) en zijn dus goed voor je hersenen, werkt ontstekingsremmend en helpt bij stress.

Havermout is als ontbijt erg gezond, het zorgt namelijk voor een vol gevoel, zit vol vezels en daarbij voorkomt het stijgingen van je bloedsuikerspiegel. Ook als aanvulling op uw toetje is havermout gezond.

Broccoli  zit barstensvol ijzer, foliumzuur (goed voor zwangere vrouwen!), vrijwel alle B-vitamines, vitamine K en zo kan ik nog wel even doorgaan. Is schijnbaar nuttig bij het bestrijden van bepaalde kankers, goed voor hart en bloedvaten en helpt diabetes voorkomen.

Zeewier Neem dit af en toe als ingredient , Zeewier bevat 10x meer calcium dan melk en 8x zoveel ijzer dan rundvlees en is dus super goed voor je!

Bonen zijn  eiwitrijk en hebben een laag vetgehalte. Bonen zijn cholesterol verlagend en helpen hart en vaatziekten voorkomen.

groene bladgroenten, als spinazie, boerenkool, maar ook salade en snijbiet zijn supergezond!

Blauwe bessen zijn eigenlijk kleine bommetjes vol antioxidanten, vitamine C en kalium .Goed voor het immuunsysteem, maar ook tegen ontstekingen en het verkleint de kans op hart en vaatziekten.

Tomaten, raar maar waar, ze blijven een top favoriet, met veel lycopeen, vitamine C en kalium. Het beschermt tegen de zon en houd je jong! er zijn tegenwoordig vele soorten tomaat, ook snoeptomaatjes. Gezonder dan en zak chips!

Kokosnoot. De verzadigde vetten in kokos(olie) bestaan uit een middellange zuurketen, wat eigenlijk betekend dat het sneller afgebroken kan worden en het dus juist goed is voor het metabolisme. Op deze manier wordt het dus niet omgezet tot vet.Het vruchtvlees zit vol met vezels, wat goed is voor je darmen. Om een voorbeeld te geven: 100 gram kokos vruchtvlees zit ongeveer 14 gram vezels. Dagelijks zou je ongeveer 30 gram aan vezels moeten eten, dus met 100 gram kokosnoot zit je al op de helft. Samen met de enzymen die zich in de kokos zitten, zorgt het voor een betere spijsvertering. Daarnaast zit het vol vezels en vitamines. De kokosnoot werkt ontstekingsremmend, waardoor het op een natuurlijke manier beschermt tegen ontstekingen, virussen en bacteriën.

wilt u nog meer weten? zoek dan op superfoods,

aanvullingen zijn altijd welkom!

Handige budget – tips… bespaar met Superfood
4 (80%) 1 vote

dutchgirl

heeft altijd oog voor milieuvriendelijk schoonmaken en andere besparingstips...

Reageer

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.